hitte en kust - Reisverslag uit Waldport, Verenigde Staten van Kike Olsder - WaarBenJij.nu hitte en kust - Reisverslag uit Waldport, Verenigde Staten van Kike Olsder - WaarBenJij.nu

hitte en kust

Blijf op de hoogte en volg Kike

01 Januari 1970 | Verenigde Staten, Waldport

3 en 4 aug: painted Hills en de Pacific

rit door heet land, met als eerste stop Roman coffee in prairyville. dorp van niks, met ontzettend leuke zaak waar we zo een uur hebben gezeten. eigenaresse tipte ons het info center van John day national monument, beroemd terrein vanwege vele fossielen. kinderen vinden het vreselijk saai, maar het is wel interessant. geluncht in de schaduw bij een oude ranchwoning die een museum was, maar gesloten. door naar de painted Hills, ons bekend van wie is de mol. er zijn meer Nederlanders. de temperatuur is opgelopen tot 40 graden, de door ons uitgezochte wandeling zit er niet in. wel 2 korte rondjes van kwart mijl, met puffende kinderen. prachtig landschap, komt door mineralen in verschillende aardlagen. door naar Sisters, soort cowboystadje met 'stadscamping'. via speeltuin naar pizzeria gelopen, op terugweg in donker 2 herten door de voortuinen.

4 augustus: om hitte te ontvluchten naar de kust. dat lukt: het is hier 17 graden en mistig, ook weer niet helemaal de bedoeling. alle campings vol, vanwege weekend en hitte in binnenland. staan nu op een rv park met zeer chagrijnige eigenaren die het niet konden waarderen dat er gasten kwamen. snel door naar strand, allerlei gekke zeebeestjes 'gered', en gekookt in picknick area. opwarmen met toetje in een restaurant voordat we weer toeven naar de leukste camping tot nu toe....