29, 30, 31 juli - Reisverslag uit Colter Bay Village, Verenigde Staten van Kike Olsder - WaarBenJij.nu 29, 30, 31 juli - Reisverslag uit Colter Bay Village, Verenigde Staten van Kike Olsder - WaarBenJij.nu

29, 30, 31 juli

Blijf op de hoogte en volg Kike

01 Januari 1970 | Verenigde Staten, Colter Bay Village

29, 30, 31: naar de tetons, colter bay, Yellowstone en taggart en Bradley Lake

29: om 8 uur al in de auto, willen op tijd in de tetons zijn voor een plekje. in Dubois stuitten we echter op een leuk koffietentje: lange brunch bij de bluecoyote. om 13 uur bij grand teton NP. eerst een kudde bizon gezien, toen tent opgezet bij colteer bay. kinderen verguld: veel toeristen, veel voorzieningen. gezwommen in het meer, en 's avonds op beverwandeling, naar burcht in heron Lake. geen beren gelukkig, wel heel veel muggen, en Godzijdank op valreep 1 bever. 'mama, wat is dat voor een zwemmende houtstronk?' Sjoerd ontdekte hem.

30: rondje Yellowstone. eerst uitgeslapen, familie douche. gestart bij gijzer old faithful, die na wat wachten toch hoog ging spuiten. daarna wandeling over boardwalk langs allerlei prachtig gekleurde vulkanische poelen en gijzertjes. spasmodic Geyser was favoriet. lunch in toeri restaurant. stukje rijden, naar midgeyser basin, wandeling langs groot meer omhoog. zicht van boven op dampend blauw en oranje meer. weer stuk rijden van loop, eind van de middag bij de grand canyon van de Yellowstone river. prachtige rots kleuren. naar huis, geen beren, veel bizons, incl. bizonfiles.

31:paardrijden met Hanna, om 7.30 paraat voor safety talk. Hanna op troll, ik op orvis. alles stap, maar zeer de moeite waard, sandhill cranes gezien, mooie roep. met vijven wandeling naar 2 bergmeren, heet! deer liep stukje mee. en afkoelen in grote meer, heerlijk.

• 01 Augustus 2017 - 23:06

Geert Jan:

Prachtig allemaal. Bij mij komen oude herinneringen weer boven. Wij zijn door de Grand Tetons en Yellowstone getrokken in mei 1973. Theda (11 maanden oud) en Rena (31 maanden oud) weten zich dat allicht niet scherp meer te herinneren.....maar de foto´s van toen zijn duidelijk. Kike was er toen nog niet, maar die heeft nu dezelfde ervaringen; ze kan nu meepraten!
    Geert Jan